Jak přežít noční jízdu?

Když člověk usedá za volant za tmy, má před sebou daleko obtížnější úkol, než když tak činí ve dne. A to z toho prostého důvodu, že v noci není vidět na cestu vůbec, anebo krajinu sice osvětlují měsíc a hvězdy, ale ty rozhodně nelze považovat za dokonalé veřejné osvětlení.
Když jede někdo autem za tmy, musí se daleko více snažit o splnění dvou základních věcí, jež jsou nezbytné pro zdárné dojetí do cíle. Musí vidět a být viděn.

reflketor

Protože když takový řidič v noci nevidí na cestu, snadno narazí. Někdy pomyslně, někdy také skutečně. A za štěstí v neštěstí tu lze považovat, pokud ‚narazí‘ jenom na policejní hlídku, která ho zastaví, potrestá a v další takto nebezpečné jízdě mu zabrání.

Protože za tmy a špatné viditelnosti by se toho mohlo stát!
Mohlo by dojít třeba ke kolizi se zvěří, přebíhající nečekaně přes vozovku, mohlo by dojít ke sražení ‚neviditelných‘ chodců nebo cyklistů u krajnice, dost nemilé by mohly být i důsledky prudkého vjetí do výmolu, přehlédnutí práce na silnici v podobě zábran a výkopu, srážka s odstaveným nebo klidně i jedoucím jiným vozem a podobně.

dálnice

K tomu všemu a ještě mnoha dalším nepříjemnostem by mohlo za tmy dojít. Prostě proto, že je špatně vidět. Řidiči tu chybí ve dne naprosto běžné periferní vidění, díky němuž vnímá i to, co se děje mimo jeho bezprostřední zorné pole, problém zpozoruje teprve ve chvíli, kdy se mu tento objeví v kuželu světla vydávaného reflektory jeho vozu. Což už může být na zareagování pozdě.
A proto by člověk neměl nikdy zapomínat na https://www.lightpark.cz/autozarovky-pro-predni-svetla/?par=oznaceni-ece|h4. Tedy na takové autožárovky, jež mu za špatné viditelnosti prokážou ty nejlepší služby, jež mu z prostoru zalitého tmou ukážou naprosté maximum toho, co ukázat lze.
Protože jen s kvalitním světlem reflektorů je noční jízda alespoň poměrně bezpečná. Tedy taková, jaká by měla být.